המשלחת הנורווגית למונדיאל הביאה לארצות הברית מאות קילוגרמים של מזון, כדי לשמור על שגרת התזונה של השחקנים. אך ברשת ובתקשורת טענו שהיא עשתה זאת כי היא לא סומכת על אוכל אמריקאי
נעם לויתן | פורסם ב-26/06/2026
המשלחת הנורווגית למונדיאל עוררה סערת רשת קטנה, כשהתברר שהיא הביאה איתה לארצות הברית מאות קילוגרמים של מזון עבור ארלינג האלנד (Haaland) והשחקנים האחרים שלה. על פי הסיפורים ברשת הסיבה לכך היא שאנשי הנבחרת רוצים להימנע ממזון אמריקאי. כתב הספורט אוריאל דסקל אף כתב בפייסבוק "שתזונאים של ספורטאים זרים מתייחסים לאוכל בארצות הברית כמפגע ביולוגי של ממש".
ואולם, אף על פי שדסקל לרוב מקפיד על דיוק, הפוסט הזה – כמו חלק מהסיפורים האחרים ברשת על הנושא – לא מדויק. המשלחת הנורווגית אכן הביאה איתה כמות גדולה של מזון, ושלושה שפים שיכינו ארבע ארוחות ביום לשחקני הנבחרת ולצוות המלווה אותם. על פי אחד השפים האלה, ארון אספלנד (Espeland), ועל פי המועצה הנורווגית למאכלי ים הנבחרת הביאה מעבר לאוקיינוס כ-500 קילו של דגים ופירות ים: סלמון, טרוטה, זהבון, הליבוט, לנגוסטין (לובסטר), סרטן מלכותי ועוד. בנוסף המשלחת הביאה גבינות נורווגיות – 100 קילו יארלסברג ו-80 קילו ברונוסט, שהיא גבינה רכה חומה ומתקתקה.
אין כל ראיה לכך שכל המזון הזה נשלח בגלל חשש מהמזון שזמין בארצות הברית. אספלנד הסביר שהם הביאו איתם את מוצרי המזון שבחרו כדי שהמנות שהשחקנים יאכלו יהיו דומות ככל האפשר לאלה שהם רגילים לאכול בבית, כדי שיחוו כמה שפחות שינויים שעלולים לפגוע בביצועים שלהם. ואולי כל זה בכלל קשור לחוזים המסחריים של האלנד ושל התאחדות הכדורגל הנורווגית עם המועצה הנורווגית למאכלי ים וקמפיין "מאכלי ים מנורווגיה".
להמשיך לקרוא מה אכלה הנבחרת הנורווגית?